Bc. Karolína Šašková

Master's thesis

Duševní rozpoložení spotřebitele a nákupní chování

Consumer State of Mind and Buying Behaviour
Abstract:
Cílem této diplomové práce bylo zjistit, zda může mít mírně depresivní až depresivní nálada vliv na nákupní chování spotřebitele. Teoretická část práce se zaměřuje na základní terminologii, její charakteristiku a vymezení důležitých pojmů. V další kapitole je práce zaměřena na stres, na způsob jeho vzniku, jeho druhy a způsoby, jakými lze míru stresu redukovat. Podobným způsobem se dále věnuji depresi …more
Abstract:
The goal of this diploma thesis was to find out if depressing mood can have influence on consumer buying behavior. The theoretical part of the thesis is focused on basic terminology, its characteristics and the definition of important concepts. In the next chapter is the work focused on the stress, the way of its origin, its types and ways in which can be reduced. In a similar way I devote next part …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2018
  • Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
  • Reader: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní