Zvuková dramaturgie mazací hlavy a PI perspektivou úzkosti jako filozofického pojmu – Tomáš Jiřička
Tomáš Jiřička
Bakalářská práce
Zvuková dramaturgie mazací hlavy a PI perspektivou úzkosti jako filozofického pojmu
Sound Design of Eraserhead and PI from Perspective of Anxiety as a Philosophical Concept
Anotace:
Tato práce se pokouší využít filozofický a psychoanalytický koncept úzkosti a aplikovat ho na oblast zvukového designu filmových děl Mazací hlava a Pi. Úzkost totiž v podání mnou vybraných autorů je klíčem k hledání autenticity, a stejně tak autenticitu hledá mnoho umělecký a filmových děl a autorů. Práce si neklade za cíl pojmout úzkost nebo filmová díla v jejich obsáhlosti, ale kombinací dvou oborů …víceAbstract:
This thesis attempts to use the philosophical and psychoanalytical concept of anxiety and apply it to the area of sound design of the film works Eraserhead and Pi. Anxiety, presented by the authors I have chosen, is the key to the search for authenticity, and authenticity is also sought by many artistic and film works and their authors. The work does not aim to understand anxiety or film works in their …víceKlíčová slova
psychoanalýzaKlíčová slova
zvukový designKlíčová slova
americká kinematografieKlíčová slova
analýzy filmových dělKlíčová slova
zvuk (film)Klíčová slova
filozofické aspektyKlíčová slova
úzkostKlíčová slova
zvuková dramaturgie
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 14. 8. 2023
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/18626
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 14. 9. 2023
- Vedoucí: Jakub KUDLÁČ
- Oponent: Martin OŽVOLD
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
JIŘIČKA, Tomáš. \textit{Zvuková dramaturgie mazací hlavy a PI perspektivou úzkosti jako filozofického pojmu}. Online. Bakalářská práce. Praha: Akademie múzických umění v Praze, Filmová a televizní fakulta. 2023. Dostupné z: https://theses.cz/id/lvqh1h/.
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 20. 2. 2024 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Zvuková tvorba
Práce na příbuzné téma
-
Za hranicemi chronológie: nekonvenční práce s časem v americké kinematografii
Dominika Hubková -
Funkce nespolehlivého vypravěče v americké kinematografii na přelomu tisíciletí (1999-2001)
Aneta Ratajová -
Dva způsoby zobrazení novinářského kodexu v americké kinematografii 21. století: Slídil a Spotlight
Tomáš POŠTULKA -
Stylizace obrazu amerických kameramanů v kinematografii 60tých a 70tých let 20. století
Jan Chajewski -
Prvky žánru road movie s využitím subjektu rodiny v současné kinematografii
Aneta Honzková -
Veřejná podpora kinematografie v ČR
Nikola Musilová -
Možnosti využití filmových adaptací děl Smuteční slavnost, Farářův konec a Karlštejnské vigilie ve výuce české literatury
Kristýna Kucharčíková -
Vývoj ochrany autorských práv audiovizuálních děl: autorskoprávní problematika filmových děl
Jana Lohrová
Název
Vložil
Vloženo
Práva
Složky
Soubory
Ivanov, J.
26. 2. 2024