Zvuková dramaturgie mazací hlavy a PI perspektivou úzkosti jako filozofického pojmu – Tomáš Jiřička
Tomáš Jiřička
Bachelor's thesis
Zvuková dramaturgie mazací hlavy a PI perspektivou úzkosti jako filozofického pojmu
Sound Design of Eraserhead and PI from Perspective of Anxiety as a Philosophical Concept
Abstract:
Tato práce se pokouší využít filozofický a psychoanalytický koncept úzkosti a aplikovat ho na oblast zvukového designu filmových děl Mazací hlava a Pi. Úzkost totiž v podání mnou vybraných autorů je klíčem k hledání autenticity, a stejně tak autenticitu hledá mnoho umělecký a filmových děl a autorů. Práce si neklade za cíl pojmout úzkost nebo filmová díla v jejich obsáhlosti, ale kombinací dvou oborů …moreAbstract:
This thesis attempts to use the philosophical and psychoanalytical concept of anxiety and apply it to the area of sound design of the film works Eraserhead and Pi. Anxiety, presented by the authors I have chosen, is the key to the search for authenticity, and authenticity is also sought by many artistic and film works and their authors. The work does not aim to understand anxiety or film works in their …moreKeywords
psychoanalýzaKeywords
zvukový designKeywords
americká kinematografieKeywords
analýzy filmových dělKeywords
zvuk (film)Keywords
filozofické aspektyKeywords
úzkostKeywords
zvuková dramaturgie
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 8. 2023
Identifier:
http://hdl.handle.net/10318/18626
Thesis defence
- Date of defence: 14. 9. 2023
- Supervisor: Jakub KUDLÁČ
- Reader: Martin OŽVOLD
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
JIŘIČKA, Tomáš. \textit{Zvuková dramaturgie mazací hlavy a PI perspektivou úzkosti jako filozofického pojmu}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Academy of Performing Arts in Prague, Filmová a televizní fakulta. 2023. Available from: https://theses.cz/id/lvqh1h/.
Full text of thesis
Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 20. 2. 2024 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBachelor programme / field:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Zvuková tvorba
Theses on a related topic
-
Za hranicemi chronológie: nekonvenční práce s časem v americké kinematografii
Dominika Hubková -
Funkce nespolehlivého vypravěče v americké kinematografii na přelomu tisíciletí (1999-2001)
Aneta Ratajová -
Dva způsoby zobrazení novinářského kodexu v americké kinematografii 21. století: Slídil a Spotlight
Tomáš POŠTULKA -
Stylizace obrazu amerických kameramanů v kinematografii 60tých a 70tých let 20. století
Jan Chajewski -
Prvky žánru road movie s využitím subjektu rodiny v současné kinematografii
Aneta Honzková -
Veřejná podpora kinematografie v ČR
Nikola Musilová -
Možnosti využití filmových adaptací děl Smuteční slavnost, Farářův konec a Karlštejnské vigilie ve výuce české literatury
Kristýna Kucharčíková -
Vývoj ochrany autorských práv audiovizuálních děl: autorskoprávní problematika filmových děl
Jana Lohrová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights
Folders
Files
Ivanov, J.
26/2/2024