Tereza Václavková

Master's thesis

Vliv psychic distance na nákupní rozhodovací proces české Generace Y při koupi digitálních produktů

The impact of psychic distance on purchasing decision-making process of Czech Generation Y while purchasing digital products
Abstract:
Cílem této diplomové práce je poskytnout první náhled na fenomén vlivu vnímané psychic distance na rozhodovací proces při koupi digitálních produktů. Jelikož tato oblast nebyla doposud dostatečně výzkumně zmapovaná, a tudíž tak chybí odborná literatura na jejíž základě by bylo možné stavět, bylo v rámci diplomové práce využito kvalitativní metody sběru dat, přesněji hloubkových rozhovorů. Z analýzy …more
Abstract:
The aim of this thesis is to provide a first insight into a phenomenon of how perceived psychic distance influences a decision-making process when purchasing digital products. Since this area has not been sufficiently researched so far and therefore there is existence of literature gap, was within this thesis utilized a qualitative method of data collection, more precisely in-depth interviews. From …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 6. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 1. 2020
  • Supervisor: Michal Andera
  • Reader: Marek Hrečka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/78741