Diagnostika, vzdělávání a profesní orientace žáků se specifickými poruchami učení – Mgr. Petra Illková
Mgr. Petra Illková
Bachelor's thesis
Diagnostika, vzdělávání a profesní orientace žáků se specifickými poruchami učení
Diagnostics, education and professional orientation of pupils with specifics learning disorders
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku specifických poruch učení u žáků základní školy, pedagogickou diagnostikou a profesní orientaci těchto jedinců. V teoretické části jsou zmíněny projevy specifických poruch učení a možnosti práce s těmito žáky ve výchovně vzdělávacím procesu. Znalost diagnostických metod a jejich uplatňování v praxi pomáhá učiteli lépe žáka poznat a volit vhodné pracovní …moreAbstract:
The bachelor thesis focuses on specific learning disorders in elementary school pupils, pedagogical diagnostics and professional orientation of these individuals. In the theoretical part of the thesis, indications of specific learning disorders in learners and ways of coping with them in the learning process are mentioned. The knowledge of diagnostic methods and their application in school practice …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ygyo2/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 5. 2014
- Supervisor: doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc.
- Reader: RNDr. Eva Trnová, PhD.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ILLKOVÁ, Petra. \textit{Diagnostika, vzdělávání a profesní orientace žáků se specifickými poruchami učení}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2014. Available from: https://theses.cz/id/m1lh0w/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Education - Vocational Training
Theses on a related topic
-
Pupils with Specific Learning Difficulties in English lessons
Petra Mikulčíková -
Teaching English to Students with Specific Learning Needs
Michaela Kubešová -
Assessing learners with specific learning differences in English language lessons
Simona Jelínková -
Teaching vocabulary to learners with specific learning difficulties
Kristýna Bromová -
Evaluation of English Language Learners with Specific Learning Disabilities in Inclusive School
Barbora Vodičková -
Evaluation of Pupils with Specific Learning Difficulties in English Langugage Teaching
Marie Vlková -
Proces čtení u žáků se specifckými poruchami učení na I. stupni základní školy
Martina Procházková -
Projevy a proces diagnostiky specifických poruch učení v prvním ročníku základní školy.
Petra KUKUCZKOVÁ