Reedukace dysortografie s využitím vizuálně-motorických pomůcek – Bc. et Bc. Denisa Adamíková
Bc. et Bc. Denisa Adamíková
Master's thesis
Reedukace dysortografie s využitím vizuálně-motorických pomůcek
Reeducation of dysortographia with using visual-motor aids
Abstract:
Tématem diplomové práce je reedukace dysortografie s využitím vizuálně-motorických pomůcek, cílem bylo tyto pomůcky vyrobit a následně je užít při reedukaci dysortografie žáků 3. a 4. ročníku základní školy. Práce je rozdělena na čtyři kapitoly, první tři kapitoly jsou teoretické, čtvrtá je praktická. První kapitola se zabývá specifickými poruchami učení, druhá kapitola se zaměřuje na dysortografii …moreAbstract:
The topic of this Master´s Degree Thesis is reeducation of dysortographia with using visual-motor aids, the aim was to produce this aids and subsequently use them for reeducation of dysortographia elementary school pupils (3rd and 4th grade). The thesis is divided into four chapters, the first three are theoretical, fourth is practical. The first chapter deals with specific learning difficulties, the …moreKeywords
specifické poruchy učení dysortografie reedukace vizuálně-motorické pomůcky multisenzoriální přístup specifické dysortografické chyby gramatické chyby specific learning difficulties dysortographia reeducation visual-motor aids multisenzoriality specific dysortograpic mistakes spelling errors
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/gxkpy/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 5. 2015
- Supervisor: PhDr. Mgr. Kristýna Balátová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
Pupils with Specific Learning Difficulties in English lessons
Petra Mikulčíková -
Evaluation of Pupils with Specific Learning Difficulties in English Langugage Teaching
Marie Vlková -
Teaching vocabulary to learners with specific learning difficulties
Kristýna Bromová -
Online Language Learning for Students with Specific Learning Difficulties
Alena Večeřová -
Teaching English to Learners with Specific Learning Difficulties from Teachers' Point of View
Monika Hotárková -
Barvocit a specifické poruchy učení
Zuzana Odvárková -
Specifické poruchy učení u žáků na střední škole
Martina Bučková