Výtvarné umění - inspirace filmového obrazu – Patrik Balonek
Patrik Balonek
Bakalářská práce
Výtvarné umění - inspirace filmového obrazu
Fine art as an inspiration of film image
Anotace:
Mým záměrem je poukázat na zdroj inspirace, reference a informací v podobě dobových malířských pláten, jenž se stala předlohou pro kameramana a pro celé jedno filmové dílo. Svou bakalářskou práci bych proto rád zaměřil na výtvarné umění, které už od počátku kinematografie zasahuje do tvorby filmových děl. Ústředním tématem této práce je film Barry Lyndon od režiséra Stanleyho Kubricka, který byl natočen …víceAbstract:
It is my aim to indicate a source of inspiration, references and material in the likeness of those in the age art on canvas that once was for cameraman and the art of film. This is why the focus of this work is the creation of art which, from the beginning of cinematography, includes the creation of film. The central theme of this work is Stanley Kubrick`s Barry Lyndon, filmed in 1975. I will indicate …víceKlíčová slova
americká kinematografieKlíčová slova
filmová teorieKlíčová slova
výtvarné uměníKlíčová slova
malířiKlíčová slova
analýzy filmových dělKlíčová slova
práce kameramana
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 31. 8. 2019
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/13637
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 9. 2019
- Vedoucí: Petr KOBLOVSKÝ
- Oponent: Josef ŠPELDA
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 25. 3. 2020 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Kamera
Práce na příbuzné téma
-
Za hranicemi chronológie: nekonvenční práce s časem v americké kinematografii
Dominika Hubková -
Funkce nespolehlivého vypravěče v americké kinematografii na přelomu tisíciletí (1999-2001)
Aneta Ratajová -
Dva způsoby zobrazení novinářského kodexu v americké kinematografii 21. století: Slídil a Spotlight
Tomáš POŠTULKA -
Stylizace obrazu amerických kameramanů v kinematografii 60tých a 70tých let 20. století
Jan Chajewski -
Prvky žánru road movie s využitím subjektu rodiny v současné kinematografii
Aneta Honzková -
Veřejná podpora kinematografie v ČR
Nikola Musilová -
Možnosti využití filmových adaptací děl Smuteční slavnost, Farářův konec a Karlštejnské vigilie ve výuce české literatury
Kristýna Kucharčíková -
Základy filmové řeči na pozadí raných filmových děl určené pro filmové tvoření dětí
Karolína Peroutková