Patrik Balonek
Bachelor's thesis
Výtvarné umění - inspirace filmového obrazu
Fine art as an inspiration of film image
Abstract:
Mým záměrem je poukázat na zdroj inspirace, reference a informací v podobě dobových malířských pláten, jenž se stala předlohou pro kameramana a pro celé jedno filmové dílo. Svou bakalářskou práci bych proto rád zaměřil na výtvarné umění, které už od počátku kinematografie zasahuje do tvorby filmových děl. Ústředním tématem této práce je film Barry Lyndon od režiséra Stanleyho Kubricka, který byl natočen …moreAbstract:
It is my aim to indicate a source of inspiration, references and material in the likeness of those in the age art on canvas that once was for cameraman and the art of film. This is why the focus of this work is the creation of art which, from the beginning of cinematography, includes the creation of film. The central theme of this work is Stanley Kubrick`s Barry Lyndon, filmed in 1975. I will indicate …moreKeywords
americká kinematografieKeywords
filmová teorieKeywords
výtvarné uměníKeywords
malířiKeywords
analýzy filmových dělKeywords
práce kameramana
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 8. 2019
Identifier:
http://hdl.handle.net/10318/13637
Thesis defence
- Date of defence: 13. 9. 2019
- Supervisor: Petr KOBLOVSKÝ
- Reader: Josef ŠPELDA
Citation record
Full text of thesis
Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 25. 3. 2020 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBachelor programme / field:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Kamera
Theses on a related topic
-
Za hranicemi chronológie: nekonvenční práce s časem v americké kinematografii
Dominika Hubková -
Funkce nespolehlivého vypravěče v americké kinematografii na přelomu tisíciletí (1999-2001)
Aneta Ratajová -
Dva způsoby zobrazení novinářského kodexu v americké kinematografii 21. století: Slídil a Spotlight
Tomáš POŠTULKA -
Stylizace obrazu amerických kameramanů v kinematografii 60tých a 70tých let 20. století
Jan Chajewski -
Prvky žánru road movie s využitím subjektu rodiny v současné kinematografii
Aneta Honzková -
Veřejná podpora kinematografie v ČR
Nikola Musilová -
Možnosti využití filmových adaptací děl Smuteční slavnost, Farářův konec a Karlštejnské vigilie ve výuce české literatury
Kristýna Kucharčíková -
Základy filmové řeči na pozadí raných filmových děl určené pro filmové tvoření dětí
Karolína Peroutková