Subjektivizace ve zvukové dramaturgii vybraných filmů Davida Finchera – Anna Žihlová
Anna Žihlová
Bakalářská práce
Subjektivizace ve zvukové dramaturgii vybraných filmů Davida Finchera
Subjectivization of the sound dramaturgy in selected films of David Fincher
Anotace:
Záměrem bakalářské práce je přiblížení využití subjektivizace ve zvukové dramaturgii vybraných filmů Davida Finchera. Obsahuje výčet jeho filmografie se stručným popisem děje a zmiňuje tvůrce s ním úzce spolupracující. Soustředí se na postupy při práci s kamerou, s barevným tónováním, paralelní montáží a retrospektivou. Definuje principy zvukové subjektivizace, které následně aplikuje na několika ukázkách …víceAbstract:
The aim of the bachelor‘s thesis is to approximate the use of the subjectivization in the sound dramaturgy of selected David Fincher’s films. It contains an enumeration of his filmography with a brief plot description and mentions his colleagues who he closely cooperates with. It focuses on his approach to camera, color grading, parallel editing and retrospective. It defines the principles of sound …víceKlíčová slova
americká kinematografieKlíčová slova
subjektivizaceKlíčová slova
filmoví režiséřiKlíčová slova
zvuk (film)Klíčová slova
analýzy filmových dělKlíčová slova
zvuková dramaturgie
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 10. 8. 2020
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/14702
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 9. 2020
- Vedoucí: Jan ČENĚK
- Oponent: Radim LAPČÍK
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 1. 4. 2021 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Zvuková tvorba
Práce na příbuzné téma
-
Za hranicemi chronológie: nekonvenční práce s časem v americké kinematografii
Dominika Hubková -
Funkce nespolehlivého vypravěče v americké kinematografii na přelomu tisíciletí (1999-2001)
Aneta Ratajová -
Dva způsoby zobrazení novinářského kodexu v americké kinematografii 21. století: Slídil a Spotlight
Tomáš POŠTULKA -
Stylizace obrazu amerických kameramanů v kinematografii 60tých a 70tých let 20. století
Jan Chajewski -
Prvky žánru road movie s využitím subjektu rodiny v současné kinematografii
Aneta Honzková -
Veřejná podpora kinematografie v ČR
Nikola Musilová -
Zvuková dramaturgie ve filmu Alphaville Jean-Luc Godarda
Nicolas Henry Atcheson -
Zvuková dramaturgie mazací hlavy a PI perspektivou úzkosti jako filozofického pojmu
Tomáš Jiřička