Pavla Nešpor Bellisová

Bachelor's thesis

Use of Teaching Aids in Teaching to Primary School Learners with Dyslexia

Teaching aids in teaching English to primary learners with dyslexia
Abstract:
This work deals with the issues of material teaching aids for pupils with dyslexia, used in teaching English as a foreign language in a primary and lower secondary school. It describes the teaching aids available, how the teachers use them and what benefits they bring to the learners. The work also engages in what criteria the teachers use when selecting a particular teaching aid.
Abstract:
Tato práce se zabývá problematikou materiálních didaktických prostředků pro žáky s dyslexií, používané ve výuce agličtiny jako cizího jazyka na prvním a druhém stupni základní školy. Popisuje dostupné didaktické pomůcky, jak jsou používány učiteli a jaký mají přínos pro žáky. Práce rovněž věnuje kritériím, která učitelé používají pro výběr konkrétních didaktických pomůcek.
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2022
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PaedDr. Monika Černá, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Nešpor Bellisová, Pavla. Use of Teaching Aids in Teaching to Primary School Learners with Dyslexia. Pardubice, 2022. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická