Vliv jednotlivých druhů komunikace/reklamy a komunikačního mixu na specifické cílové skupiny - aplikace na podmínky společnosti Skanska – Ing. Veronika Vanišová
Ing. Veronika Vanišová
Bachelor's thesis
Vliv jednotlivých druhů komunikace/reklamy a komunikačního mixu na specifické cílové skupiny - aplikace na podmínky společnosti Skanska
Influence of the individual communication types/advertisement and communiction mix towards the specific target groups - application to environment of company Skanska
Abstract:
Cílem práce je analýza postavení marketingu ve firmách. Úkol marketingové komunikace v životním cyklu výrobku. Kanály, které lze v rámci komunikačního mixu používat, efektivita a vliv na případného spotřebitele. Konkrétně pro vysvětlení využiji znalosti z prostředí firmy, kterou znám a zaměřím se na otázky, k čemu slouží marketingové oddělení, jak oslovuje potencionální zákazníky, jaké formy komunikace …moreAbstract:
The objective of the thesis is to analyse a purpose and a position of marketing in companies. The goal of marketing communication in the product lifecycle. Possible channels of communication within the communcation mix, their effectivity and influence on actual consumer. I will take the advantage of knowing the inside of the developer company and I will focus on answering what for is marketing department …moreKeywords
Reklama Marketing Marketingový mix Public relations Sponzorství Podpora prodeje Přímý marketing Výstavy a veletrhy Spotřebitel Zákazník Řízení vztahů se zákazníky Cílové skupiny Development Reklama Out of home Tiskoviny Internet Advertising Marketing mix Sponzoring Sales support Direct marketing Exhibitions and Fairtrade Consumer Customer Customer relationship management Target groups Out of home advertisement Prints Internet
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2008
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/agj7e/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 6. 2008
- Supervisor: PhDr. Iva Petrová
- Reader: Ing. Ondřej Svatoň
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VANIŠOVÁ, Veronika. \textit{Vliv jednotlivých druhů komunikace/reklamy a komunikačního mixu na specifické cílové skupiny - aplikace na podmínky společnosti Skanska}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2008. Available from: https://theses.cz/id/mpjaqd/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Business Management and Corporate Finance
Theses on a related topic
-
Customer Relationship Management - SW nástroje a jejich efektivní využití
Pavla Sklenářová -
Utilization Analysis of Customer Relationship Management in Indian Market
Dhruvin Chandrakant Panchal -
Introduction of Customer Relationship Management in a Packaging Company
Evgeniia Metlushka -
Customer Relationship Management in a particular company, contributions and design solution
Kadiatou Odeithiam -
Instagram social media as a Customer Relationship Management tool
Maria Tomchanka -
Zhodnocení využití Customer Relationship Managementu obchodní společnosti
Miloslav Fiala -
Customer Relationship Management
Tereza Otčenášková -
Using Customer Feedback for Improvements in Customer Experience Management
Jayesh Rane