Využití vizualizovaného denního režimu u jedince s poruchou autistického spektra – Bc. Tereza Styxová
Bc. Tereza Styxová
Bakalářská práce
Využití vizualizovaného denního režimu u jedince s poruchou autistického spektra
Using visualized daily schedules in an individual with autism spectrum disorder
Anotace:
Bakalářská práce se zabývá praktickým využitím vizualizovaného denního režimu u jedince s poruchou autistického spektra. Teoretická část popisuje historii, etiologii a klasifikaci jednotlivých poruch autistického spektra, v druhé části pak formy alternativní a augmentativní komunikace. Vizualizovaný denní režim je pomůckou spadající do metod AAK, jež se skládá z kartiček nalepených na kusu koberce …víceAbstract:
This bachelor thesis deals with individuals with autism spectrum disorder and their use of visualized daily schedules. In the theoretical part we will look into the history of these disorders, the etiology and the classifications of each disorder. In the second part there are forms of alternative and augmentative communication including visualized daily schedules. Visualized daily schedules are a type …víceKlíčová slova
poruchy autistického spektra vizualizovaný denní režim alternativní a augmentativní komunikace výměnný obrázkový komunikační systém piktogramy dětský autismus autism spectrum disorder visualized daily schedules alternative and augmentative communication picture exchange communication system pictograms childhood autism
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 3. 4. 2018
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/fpv3p/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 6. 2018
- Vedoucí: PhDr. Mgr. Jan Viktorin
- Oponent: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Public awareness about the usage possibilities of alternative and augmentative communication by people with autism, comparative study between the Czech Republic and Finland
Petra KUCHAŘOVÁ -
Srovnání interakčního a komunikačního stylu učitele a žáka na alternativní a standardní škole
Lucie STRAŠILOVÁ -
Komunikace žáka se speciálními vzdělávacími potřebami
Barbora Finková -
Analýza možností rozvoje komunikace u žáků s poruchami autistického spektra na základní škole speciální
Lenka Kašparová -
Formy komunikace u dětí s autismem a přidruženým těžkým mentálním postižením
Kateřina Jansová -
Využití systémů alternativní a augmentativní komunikace u žáků s kombinovaným postižením
Petra Doležalová -
Picture Exchange Communication System for Autistic Learners in the Czech Republic and Ireland
Hana Adámková -
Výměnný obrázkový komunikační systém jako metoda komunikace u žáků Základní školy speciální
Miroslava VITÁSKOVÁ-HLADÍKOVÁ