Bc. Tereza Šímová

Bachelor's thesis

Marketingová komunikace jako faktor formování životního stylu

Marketing Communication as a Factor Forming the Lifestyle
Abstract:
V práci objasním pojem životní styl a hlavní faktory jeho formování. Obsahem práce je popis marketingové komunikace, jejích nástrojů, především reklamy, která má jako masmédium na formování životního stylu společnosti velký vliv. Hlavní část práce se soustřeďuje na negativní vlivy marketingové komunikace a manipulativní triky marketérů, které ovlivňují naše nákupní chování a životní styly lidí. Také …more
Abstract:
I will clarify the concept of lifestyle and the main factors of its formation in my thesis. The content of the work is the description of marketing communication, its tools, especially advertising, which has, as the mass media, a big influence on forming the lifestyle of the society. The main part of the thesis focuses on the negative influences of marketing communication and manipulative tricks of …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 6. 2015
  • Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
  • Reader: prof. PhDr. Petr Matějů, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní