Bc. Martin Čížek

Master's thesis

Biorytmické typy v marketingové komunikaci

Circadian Rhythms in Marketing
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá lidskými biorytmy a jejich vlivem na efektivitu marketingové komunikace. V práci se objeví aspekty jako například chronobiologie, biorytmické typy, fyziologie biorytmických typů, ale i výše zmíněná marketingová komunikace. Práce se také dále prakticky zabývá zjištěním chronotypu pomoci MEQ dotazníku u předem vybraných respondentů. Těmto subjektům byl na základě jejich …more
Abstract:
This thesis pursues people´s biorhythms and their impact on efficiency of marketing communication. The aspects of, for example, chronobiology, biorhythm types, physiology of biorhythm types, and also marketing communication appear. The practical part of the thesis is devoted to a survey of MEQ, to find out a chronotype of respondents who were selected in advance. Based on their resulting chronotype …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 6. 2016
  • Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
  • Reader: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní