Bc. Hana Pavlínová

Master's thesis

Odborný a sociální profil marketéra v současné české společnosti

Professional and social profile of marketer in the current Czech society
Abstract:
Diplomová práce se věnuje profesi marketéra z pohledu jeho odborného i sociálního profilu. V rámci teoretické části se práce věnuje definici profese marketér, vzdělanostní společnosti, teorii kompetencí a stratifikaci společnosti. Praktická část za pomoci kvalitativního průzkumu formou rozhovorů zkoumá profil českého marketéra na základě poznatků z teoretické části. Výsledkem této práce je identifikace …more
Abstract:
The thesis is focused on professional and social profile of marketers. Theoretical part defines the profession, discusses the education of society, social stratification and the theory of competencies. Practical part examines Czech marketer’s profile using qualitative research based on interviews. Marketer’s key competencies and social status in Czech society are identified as a result of the thesis …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 6. 2013
  • Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
  • Reader: Mgr. Michal Tomčík, PhD.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication