Postoje a přístupy učitelů k žákům se specifickými poruchami učení na 2. stupni ZŠ – Bc. Martina Mášová
Bc. Martina Mášová
Diplomová práce
Postoje a přístupy učitelů k žákům se specifickými poruchami učení na 2. stupni ZŠ
Positions and approaches teachers to pupils with specific disorder in learning at 2.grade elementary school
Anotace:
Diplomová práce se zabývá postoji a přístupy učitelů k žákům se specifickými poruchami učení na 2. stupni ZŠ. Teoretická část je věnována specifickým poruchám učení, jejich definicím, etiologii, klasifikaci a diagnostice. Dále je zde uvedena charakteristika osobnosti jedince se specifickými poruchami učení se zaměřením na 2. stupeň ZŠ a možnosti vzdělávání žáků s těmito poruchami. Výzkumné šetření …víceAbstract:
In the thesis I focus on teachers’ attitudes and approaches to pupils with specific learning disabilities (SLD) at upper primary schools. In the theoretical part, attention is paid to specific learning disabilities – their definitions, aetiology, classification and diagnostics. Personality characteristic of a person with SLD is included with respect to upper primary schools and possibilities of educating …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 4. 2011
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/nwbdj/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 10. 5. 2011
- Vedoucí: PhDr. Dana Brožová, Ph.D.
- Oponent: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
Pupils with Specific Learning Difficulties in English lessons
Petra Mikulčíková -
Evaluation of Pupils with Specific Learning Difficulties in English Langugage Teaching
Marie Vlková -
Evaluation of English Language Learners with Specific Learning Disabilities in Inclusive School
Barbora Vodičková -
Assessing learners with specific learning differences in English language lessons
Simona Jelínková -
Teaching vocabulary to learners with specific learning difficulties
Kristýna Bromová -
Online Language Learning for Students with Specific Learning Difficulties
Alena Večeřová -
Specifické poruchy učení u dospělých lidí
Sára Pospíšilová