Reedukace specifických poruch učení na základních školách v okrese Rychnov nad Kněžnou – Mgr. Dušan Lacko
Mgr. Dušan Lacko
Bachelor's thesis
Reedukace specifických poruch učení na základních školách v okrese Rychnov nad Kněžnou
Reeducation of specific learners disorders in the Rychnov nad Kněžnou region
Abstract:
Hlavním cílem bakalářské práce je zjištění názorů rodičů žáků se specifickou poruchou učení (SPU) na reedukaci a podílení se rodičů na reedukaci žáků s SPU ve vybraných základních školách v okrese Rychnov nad Kněžnou. První kapitola bakalářské práce se zabývá teoretickým vymezením SPU, druhá kapitola popisuje vzdělávací systém se zaměřením na žáky s SPU a metody reedukace a třetí částí je vlastní výzkum …moreAbstract:
Main aim of the bachelor thesis is a finding parents‘ opinions of reeducation of pupils with Specific Learning Disabilities (SLD) and how the parents participate in reeducation of pupils with SLD at the representative schools in Rychnov nad Kněžnou region. The first chapter deals with theoretical issue of SLD, the second chapter refers to educational system oriented to pupils with SLD and their reeducation …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/sc8k6/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2009
- Supervisor: PhDr. Dana Brožová, Ph.D.
- Reader: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
LACKO, Dušan. \textit{Reedukace specifických poruch učení na základních školách v okrese Rychnov nad Kněžnou}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2009. Available from: https://theses.cz/id/ndaiac/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
Pupils with Specific Learning Difficulties in English lessons
Petra Mikulčíková -
Assessing learners with specific learning differences in English language lessons
Simona Jelínková -
Teaching vocabulary to learners with specific learning difficulties
Kristýna Bromová -
Evaluation of English Language Learners with Specific Learning Disabilities in Inclusive School
Barbora Vodičková -
Evaluation of Pupils with Specific Learning Difficulties in English Langugage Teaching
Marie Vlková -
Specifické poruchy učení u dospělých lidí
Sára Pospíšilová -
Vstupní diagnostika pedagoga jako východisko pro reedukaci specifických poruch učení žáků na základní škole
Simona Pokorná