Bc. Tomáš Resler

Master's thesis

Základní formáty elektronické-internetové reklamy a měření její účinnosti (varianty obchodních modelů)

Basic electronic formats online ads and measure their effectiveness (variants of business models)
Abstract:
Jedním z cílů této diplomové práce je identifikovat a definovat základní formáty elektronické-internetové reklamy a systémy používané k měření účinnosti (efektivity) elektronických reklamních formátů. Vznik a vývoj internetu je další, neméně zajímavou, částí této práce. Dalším cílem je popsat fungování dvou společností působících na poli internetové reklamy a zhodnotit efektivitu jejich fungování. …more
Abstract:
One of the aims of this thesis is to identidy a define the basic forms of electronic advertising, internet and systems used to measure the effectiveness of electronic advertising formats. Origin and evolution of the Internet is another equally interesting part of this work. Another objective is describe the functioning of two companies operating on online advertising and assess the effectiveness of …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 6. 2011
  • Supervisor: PhDr. Karel Eliáš, CSc.
  • Reader: PhDr. Marek Matějka, Ing. Vítězslav Beneš

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní