Úroveň čtenářských dovedností a možnosti jejich rozvoje v 5. ročníku ZŠ ve speciální třídě pro děti s SPU – Mgr. Bc. Alžběta Matoušková
Mgr. Bc. Alžběta Matoušková
Master's thesis
Úroveň čtenářských dovedností a možnosti jejich rozvoje v 5. ročníku ZŠ ve speciální třídě pro děti s SPU
The level of reading skills in 5th grade of primary school in a special class for children with learning disabilities and the possibilities of development
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na zjištění úrovně čtenářských dovedností a možnosti jejich rozvoje v 5. ročníku základní školy ve třídě pro žáky se specifickými poruchami učení. Dělí se na dvě části, teoretickou a empirickou. Teoretická část se skládá ze tří kapitol, kde je vymezena legislativa vzdělávání na základní škole, pojmy týkající se čtení, faktory ovlivňující edukační proces a samotný edukační …moreAbstract:
This thesis focuses on the level of reading skills and opportunities for their development in the fifth year of primary school in a class for students with learning disabilities. It is divided into two parts: theoretical and empirical. The theoretical part consists of three chapters, which is defined by law education in elementary school, concepts related to reading, factors affecting the educational …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/wc7mr/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 5. 2014
- Supervisor: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
- Reader: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MATOUŠKOVÁ, Alžběta. \textit{Úroveň čtenářských dovedností a možnosti jejich rozvoje v 5. ročníku ZŠ ve speciální třídě pro děti s SPU}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2014. Available from: https://theses.cz/id/nls8x9/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Evaluation of English Language Learners with Specific Learning Disabilities in Inclusive School
Barbora Vodičková -
Teaching English to Pupils with Learning Disabilities at Lower Secondary School
Daniela Koňaříková -
Methods of English Pronunciation Teaching at Lower Secondary Schools
Anežka Bindrová -
Alternative Methods of Teaching English Pronunciation (and their Effectiveness at Lower Secondary School
Adam BRÁZDA -
Non-traditional Methods of Teaching Upper Secondary Mathematics
Klára SPILKOVÁ -
Teaching English to Dyslexic Learners: Reading Skills in Focus
Markéta Michálková -
Intervence specifické poruchy čtení se zaměřením na využití speciálních pomůcek a technik u žáků třetího ročníku základní školy
Eva HRBÁČKOVÁ -
Funkční a digitální gramotnost žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy
Petra Tužilová