Hlavní postava v konvenční narativní struktuře – Lun Sevnik
Lun Sevnik
Master's thesis
Hlavní postava v konvenční narativní struktuře
Main Character in a Conventional Narrative Structure
Anotácia:
V této diplomové práci se věnuji teorii filmové postavy, konkrétně hlavní postavě či protagonistce v konvenční narativní struktuře. Na základě teorií autorů Roberta McKeea, Lindy Aronsonové a Jana Císaře zkoumám podmínky, které musí postava splňovat, aby se stala postavou hlavní. Jelikož je postava neodmyslitelně propojena s dějem, část věnuji také dramaturgickým základům tříaktové struktury. Na konkrétních …viacAbstract:
This thesis deals with the theory of the film character, specifically the main character or protagonist in conventional narrative structure. Using the theories of authors Robert McKee, Linda Aronson, and Jan Císař, I examine the conditions that a character must meet in order to become the main character. As the character and plot are inseparably linked, I also address the dramaturgical foundations …viacKľúčové slová
narace ve filmuKľúčové slová
protagonistaKľúčové slová
analýzy filmových dělKľúčové slová
filmové postavyKľúčové slová
filmová dramaturgieKľúčové slová
americká kinematografie
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 25. 5. 2023
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/18502
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 27. 6. 2023
- Vedúci: Pavel MAREK
- Oponent: Radim VALAK
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 26. 10. 2023 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaMaster programme / odbor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Režie
Práce na příbuzné téma
-
Za hranicemi chronológie: nekonvenční práce s časem v americké kinematografii
Dominika Hubková -
Funkce nespolehlivého vypravěče v americké kinematografii na přelomu tisíciletí (1999-2001)
Aneta Ratajová -
Dva způsoby zobrazení novinářského kodexu v americké kinematografii 21. století: Slídil a Spotlight
Tomáš POŠTULKA -
Stylizace obrazu amerických kameramanů v kinematografii 60tých a 70tých let 20. století
Jan Chajewski -
Prvky žánru road movie s využitím subjektu rodiny v současné kinematografii
Aneta Honzková -
Veřejná podpora kinematografie v ČR
Nikola Musilová -
Základy filmové řeči na pozadí raných filmových děl určené pro filmové tvoření dětí
Karolína Peroutková -
Možnosti využití filmových adaptací děl Smuteční slavnost, Farářův konec a Karlštejnské vigilie ve výuce české literatury
Kristýna Kucharčíková