Dramaturgická role rituálů ve filmech o rodině – Ráchel Absolonová
Ráchel Absolonová
Bakalářská práce
Dramaturgická role rituálů ve filmech o rodině
Dramaturgical Role of Rituals in Films about Family
Anotace:
Práce rozebírá dva filmy o rodině: Výlet (2002) české režisérky Alice Nellis a filmovou adaptaci Blízko od sebe (2013) amerického režiséra Johna Wellse. Za pomocí analýzy struktury a žánru vycházející z metody od Davida Bordwella a Kristiny Thompson z publikace Umění filmu: úvod do studia formy a stylu a analýzy tématu metodou popsanou v knize Scénář pro 21. století od Lindy Aronson práce popisuje …víceAbstract:
The Thesis examines two films about family: Some Secrets (2002) by Czech director Alice Nellis and film adaptation August: Osage Country (2013) by American director John Wells. Using analysis of the structure and the genre based od the method of David Bordwell and Kristin Thompson from the publication Film Art: An Introduction and analysis of the theme by method described in the book The 21st-Century …víceKlíčová slova
česká kinematografieKlíčová slova
americká kinematografieKlíčová slova
analýzy filmových dělKlíčová slova
pohřební obřadyKlíčová slova
filmová dramaturgieKlíčová slova
rituály a obřady
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 17. 8. 2021
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/15192
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 17. 9. 2021
- Vedoucí: Marie MRAVCOVÁ
- Oponent: Jiří DUFEK
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 3. 3. 2022 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Scenáristika a dramaturgie
Práce na příbuzné téma
-
Za hranicemi chronológie: nekonvenční práce s časem v americké kinematografii
Dominika Hubková -
Funkce nespolehlivého vypravěče v americké kinematografii na přelomu tisíciletí (1999-2001)
Aneta Ratajová -
Dva způsoby zobrazení novinářského kodexu v americké kinematografii 21. století: Slídil a Spotlight
Tomáš POŠTULKA -
Stylizace obrazu amerických kameramanů v kinematografii 60tých a 70tých let 20. století
Jan Chajewski -
Prvky žánru road movie s využitím subjektu rodiny v současné kinematografii
Aneta Honzková -
Veřejná podpora kinematografie v ČR
Nikola Musilová -
Možnosti využití filmových adaptací děl Smuteční slavnost, Farářův konec a Karlštejnské vigilie ve výuce české literatury
Kristýna Kucharčíková -
Ženy v evropském "filmu-cesta" - ceska k sobě samým?
Fiona Gelsomina Ziegler