Developing Reading Skills in English in Primary School Learners with Dyslexia – Eva Konečná
Eva Konečná
Diplomová práce
Developing Reading Skills in English in Primary School Learners with Dyslexia
Abstract:
Práce se zaměřuje na otázku rozvoje čtecích dovedností v anglickém jazyce, v prostředí základní školy u žáků s dyslexií. Teoretická část shrnuje veškeré relevantní informace týkající se tohoto tématu, přičemž čerpá jak z anglického tak českého jazykového prostředí. Část praktická následně analyzuje průběh a výsledky případové studie, uskutečněné za účelem ověření efektivnosti reedukačního programu …víceAbstract:
The paper focuses on the questions related to the development of reading skills in English in primary school learners with dyslexia. The theoretical part summarizes all the relevant information related to this topic, while drawing on the English as well as the Czech language environment. The practical part afterwards, analyses the process and results of the case-study, carried out in order to verify …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 3. 2008
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 23. 5. 2008
- Vedoucí: PaedDr. Monika Černá, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
Konečná, Eva. Developing Reading Skills in English in Primary School Learners with Dyslexia. Pardubice, 2008. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- nikomu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniverzita Pardubice
Fakulta filozofickáMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství anglického jazyka
Práce na příbuzné téma
-
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
Pupils with Specific Learning Difficulties in English lessons
Petra Mikulčíková -
Teaching vocabulary to learners with specific learning difficulties
Kristýna Bromová -
Evaluation of Pupils with Specific Learning Difficulties in English Langugage Teaching
Marie Vlková -
Online Language Learning for Students with Specific Learning Difficulties
Alena Večeřová -
Teaching English to Learners with Specific Learning Difficulties from Teachers' Point of View
Monika Hotárková -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová