Mgr. Veronika Prášková

Master's thesis

Právní aspekty internetového marketingu

Legal Aspects of Internet Marketing
Abstract:
V této diplomové práci se autorka zabývala nejdříve technologickým rázem internetového marketingu, který je v praxi využíván k cílení na zákazníky. Ten následně posuzovala optikou právní vědy. Stěžejní otázkou se stala ochrana osobních údajů a její aplikace v tomto moderním odvětví. Závěrem došlo ke zhodnocení efektivity právního rámce.
Abstract:
In this diploma thesis, the autor dealt with technological impact of Internet marketing, which is used in practice to target customers. Then she examined the theme through the lens of jurisprudence. The key issue was the protection of personal data and its application in the modern sector. Conclusion came to evaluate the effectiveness of the framework.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2014
  • Supervisor: JUDr. Matěj Myška, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Bc. Michal Koščík, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Právnická fakulta