Výuka dějin ekonomických teorií: ekonomické myšlení před merkantilisty – Bc. Martin Faith
Bc. Martin Faith
Bachelor's thesis
Výuka dějin ekonomických teorií: ekonomické myšlení před merkantilisty
Teaching the History of Economic Thought: The Period Before Mercantilists
Abstract:
The focus of this thesis is on the teaching of pre-merkantilist period within lectures on the History of Economic Thought. It´s aim is to analyse teaching of the underlying stage and consequently to formulate argumentation for and against the including of the period. In it´s first part, the followed period is defined through its interpretation. In it´s second part aims on observation of the collected …moreAbstract:
Bakalárska práca je zameraná na výuku obdobia pred merkantilizmom vrámci predmetu Dejiny ekonomických teórií. Jej cieľom je analyzovať výuku pozorovaného obdobia a na základe toho formulovať argumenty pre a proti zahrnutiu sledovanej výukovej periódy. V jej prvej časti je vymedzené sledované obdobie formou jeho výkladu. V druhej časti sú použité metódy pozorovania zozbieraných dát, na základe ktorých …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 5. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/v4moh/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2013
- Supervisor: Mgr. Josef Menšík, Ph.D.
- Reader: Ing. Vladimír Hajko, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
FAITH, Martin. \textit{Výuka dějin ekonomických teorií: ekonomické myšlení před merkantilisty}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Economics and Administration. 2012. Available from: https://theses.cz/id/r357l0/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationBachelor programme / field:
Economic Policy and Administration / Economic Policy
Theses on a related topic
-
An Examination of the Use of Corpora and Concordances in Language Teaching and Learning and its Implications for Syllabus Design in Secondary Schools
Věra Redrupová -
Výuka řemesel - projektová výuka základních řemeslných dovedností za použití metod daltonského plánu.
Stanislav Cibulka -
Návaznost výuky anglického jazyka z mateřských škol do škol základních - výuka slovní zásoby
Monika Palánová -
Výuka pomocných věd historických na středních školách v rámci projektové výuky
Jan Šrámek -
Terénní a projektová výuka s tematikou bitvy u Slavkova a napoleonských válek ve výuce dějepisu na základních školách
Gabriela Strejčková -
Výuka chemických výpočtů v rámci distanční výuky
Kristýna Kolaciová -
Výuka českého jazyka ve 3. ročníku ZŠ v kombinaci prezenční a dálkové výuky
Hana Jordánová -
Výuka tématu "Tropické oblasti" v geografické gymnaziální výuce
Karolína Derahová