Experiential learning in Teaching English – Mgr. Markéta Plocková
Mgr. Markéta Plocková
Bachelor's thesis
Experiential learning in Teaching English
Experiential learning in Teaching English
Abstract:
Tato práce se zabývá intenzivními zážitkovými kurzy a jejich spojením s výukou cizích jazyků. Zaměřuje se na intenzivní jazykový kurz Wonderland October 2009 organizovaný ve Fryštáku Katedrou anglického jazyka a literatury Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. Teoretická část uvádí základní teoretická východiska zážitkových kurzů včetně komunikativního přístupu, zážitkové pedagogiky, zážitkových …moreAbstract:
This thesis deals with intensive experiential courses in connection to foreign language teaching. It is focused on the Wonderland October 2009 experiential course organised in Fryšták by the Department of English Language and Literature at the Masaryk University Faculty of Education. The theoretical part presents the basic theoretical underpinnings of an experiential language course, including the …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/aszel/
Thesis defence
- Date of defence: 8. 6. 2010
- Supervisor: Mgr. Naděžda Vojtková
- Reader: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Lower Secondary School Teacher Training in English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Teorie rozmanitých inteligencí a její konsekvence pro pedagogickou praxi
Lydie ŽŮRKOVÁ -
Emoční inteligence jako schopnost ve vztahu k obecné inteligenci
Michaela ČERNÁ -
Rozvoj rozmanitých inteligencí dětí předškolního věku prostřednictvím příběhů s dětským hrdinou
Petra Poláková -
Use of Multiple Intelligences Theory in ELT at Lower Secondary School
Michaela MACHÁČKOVÁ -
Intensive Language Courses – Development of the Four Primary Language Skills through Multiple Intelligences Theory
Tomáš Andrášik -
Teaching English to Children on the Basis of Multiple Intelligences Theory
Vendula Přikrylová Krpcová -
Multiple intelligences theory as a useful framework for planning and executing study trips for learners of languages
Ondřej Špaček -
The Use of Multiple Intelligences at the End of Primary Education.
Dana Charvátová