Teaching English as a Second Language to Young Learners with Dyslexia – Bc. Eva Stavjaníková
Bc. Eva Stavjaníková
Bachelor's thesis
Teaching English as a Second Language to Young Learners with Dyslexia
Teaching English as a Second Language to Young Learners with Dyslexia
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá dyslexií při výuce angličtiny jako druhého jazyka. Teoretická část práce vymezuje specifické poruchy učení, jejich projevy a dopady, které mohou mít na zapojení žáků, jejich sebehodnocení a školní výsledky. Dále práce popisuje a porovnává různé metody a přístupy používané v rámci výuky Anglického jazyka, které pomáhají rozvíjet jazykové dovednosti u žáků s dyslexií. …moreAbstract:
This thesis deals with dyslexia on learning English as a second language (ESL). The theoretical part of this thesis defines specific learning difficulties, their manifestation, and the effects they can have on the engagement of learners, their self-esteem and school achievements. Furthermore, the thesis describes and compares various methods and approaches used in ESL to help develop language skills …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/jqol2/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 6. 2022
- Supervisor: Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D.
- Reader: M.A. Ailsa Marion Randall
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
English Language for Education / English Language for Education
Theses on a related topic
-
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
Pupils with Specific Learning Difficulties in English lessons
Petra Mikulčíková -
Teaching vocabulary to learners with specific learning difficulties
Kristýna Bromová -
Evaluation of Pupils with Specific Learning Difficulties in English Langugage Teaching
Marie Vlková -
Online Language Learning for Students with Specific Learning Difficulties
Alena Večeřová -
Teaching English to Learners with Specific Learning Difficulties from Teachers' Point of View
Monika Hotárková -
Specifické poruchy učení u dospělých lidí
Sára Pospíšilová -
Specifické poruchy učení u žáků 1. stupně základních škol - okres Benešov
Lucie Všetečková