Genderová identita v českých médiích – Mgr. Michaela BALARINOVÁ
Mgr. Michaela BALARINOVÁ
Master's thesis
Genderová identita v českých médiích
Gender identity in Czech medida
Abstract:
V současné době se na formování genderové identity podílejí média, která jsou pod tlakem marketingu a zadavatelů inzerce. S tvorbou genderových identity souvisí teorie mediální konstrukce reality a teorie vzorů. Nedokonalý a za-staralý patriarchální systém nedokázal reagovat na ženskou emancipaci, proto se 20. století objevuje pojem krize mužské identity. Možné řešení se objevilo v konceptu nového …moreAbstract:
In current epoch the gender identity is shaped by media which are under pres-sure of marketing and advertisers. There are two medial theories which relate to construction of gender identity: Medial construction of social reality and Role models. Defective and elderly patriarchy failed to reply the emancipation of women, therefore the concept of men in cisis comes out. The possible solution appears …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2007
Accessible from:: 20. 4. 2007
Identifier:
4888
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2007
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
BALARINOVÁ, Michaela. Genderová identita v českých médiích. Zlín, 2007. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 20. 04. 2007
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 20. 4. 2007 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikacíPlný text práce je k dispozici v elektronické podobě.
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of Multimedia CommunicationsMaster programme / field:
Media and communication studies / Marketing communications
Theses on a related topic
-
Mediální konstrukce mužské identity v českých seriálech: diskurzivní analýza
Zuzana Mánková -
Proměny mediální konstrukce obrazu ohrožení: komparativní obsahová analýza
Adéla Demlová -
Proměny mediální konstrukce úspěšné ženy: komparativní diskurzivní analýza
Alena Stejskalová -
Kontroverzní postava a efektivní politik: Diskurzivní konstrukce mediálního obrazu Miloše Zemana ve vybraných britských online médiích
Markéta Skopalová -
Mediální konstrukce celebrity
Michal SMETANA -
Mediální konstrukce celebrity
Michal SMETANA -
Konstrukce feminity ve vybraných pohádkách Walta Disneyho a její proměna v čase
Barbora Čapková -
Sociální konstrukce romské identity v recentní České republice
Jan Stejskal