Mýtus amerického snu ve filmu Jima Jarmusche Podivnější než ráj – Adéla Matochová
Adéla Matochová
Master's thesis
Mýtus amerického snu ve filmu Jima Jarmusche Podivnější než ráj
The Myth of the American Dream in Jim Jarmusch’s Stranger Than Paradise
Anotácia:
Po staletí je Amerika pro zbytek světa místem, kde lze žít svobodně, kde je možné zažít cosi výjimečného, dosáhnout na štěstí nedosažitelné kdekoli jinde. Se svými ideály svobody a rovnosti, rozlehlou krajinou a pestrou populární kulturou se Amerika stala místem veskrze mýtickým, kde je reálně možné prožít sen. Konkrétně ten americký. Málokterý americký režisér se ve své tvorbě zabývá americkým snem …viacAbstract:
For centuries, America has been a place for the rest of the world to live in freely, to experience something special, to achieve happiness unattainable anywhere else. With its ideals of freedom and equality, vast landscapes and diverse popular culture, America has become a mythical place where it is possible to experience a dream. Specifically the American dream. Few American directors work with the …viacKľúčové slová
americká kinematografieKľúčové slová
filmoví režiséřiKľúčové slová
road movieKľúčové slová
mýtyKľúčové slová
analýzy filmových dělKľúčové slová
filmové žánry
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 29. 5. 2020
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/14774
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 4. 2. 2021
- Vedúci: Lucia KAJÁNKOVÁ
- Oponent: Marie MRAVCOVÁ
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 25. 6. 2021 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaMaster programme / odbor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Scenáristika a dramaturgie
Práce na příbuzné téma
-
Za hranicemi chronológie: nekonvenční práce s časem v americké kinematografii
Dominika Hubková -
Funkce nespolehlivého vypravěče v americké kinematografii na přelomu tisíciletí (1999-2001)
Aneta Ratajová -
Dva způsoby zobrazení novinářského kodexu v americké kinematografii 21. století: Slídil a Spotlight
Tomáš POŠTULKA -
Stylizace obrazu amerických kameramanů v kinematografii 60tých a 70tých let 20. století
Jan Chajewski -
Prvky žánru road movie s využitím subjektu rodiny v současné kinematografii
Aneta Honzková -
Veřejná podpora kinematografie v ČR
Nikola Musilová -
Základy filmové řeči na pozadí raných filmových děl určené pro filmové tvoření dětí
Karolína Peroutková -
Možnosti využití filmových adaptací děl Smuteční slavnost, Farářův konec a Karlštejnské vigilie ve výuce české literatury
Kristýna Kucharčíková