Metody a strategie kritického myšlení ve výuce mateřského jazyka na 1. st. ZŠ – Mgr. Veronika Čížová
Mgr. Veronika Čížová
Master's thesis
Metody a strategie kritického myšlení ve výuce mateřského jazyka na 1. st. ZŠ
Methods and Strategies of Critical Thinking in Native Language Education at Czech Primary Schools
Abstract:
Diplomová práce obsahuje soubor příprav na hodiny českého jazyka pro 2. až 5. ročník ZŠ. Koncepce jednotlivých hodin vychází z metod, strategií a technik mezinárodního programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení (Reading and Wri-ting for Critical Thinking), které činí učení se novým věcem smysluplným a kvalit-ním.Abstract:
This diploma thesis includes a set of teacher preparation aids intended for Czech language lessons in 2nd to 5th classes of Czech primary schools. The concept of individual lessons starts from methods, strategies and techniques of the Reading and Writing for Critical Thinking international training program, which makes learning new knowledge a purposeful and high-quality process.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 12. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/yls8q/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2010
- Supervisor: doc. PhDr. Jana Marie Tušková, Ph.D.
- Reader: PaedDr. Květoslava Klímová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
Development of critical thinking skills in medical education through teaching strategies: a perception of future teachers of professional subject for medical schools
Bisola Christiana ADELEKE -
Innovative critical thinking for (not only) managerial decisionmaking
Kristýna Nedvědová -
Metody a strategie na podporu výuky prvopočátečního čtení a psaní u žáků se sociálním znevýhodněním
Marta Plecitá -
Výukové aplikace ve výuce elementárního čtení a psaní očima rodičů a učitelů
Eva Straková -
Role školního poradenského pracoviště na 1. stupni ZŠ při odstraňování nedostatků v oblasti elementárního čtení a psaní v prvním a druhém ročníku
Lucie Kaděrová -
Metodika 3A při analýze spolupráce ve výuce čtení a psaní ve 2. ročníku ZŠ
Klára Zatloukalová -
Didaktické hry a pomůcky ve výuce elementárního čtení a psaní u žáků se specifickými poruchami učení
Jana Šustáčková -
Metody a formy práce využívané ve výuce čtení a psaní v první a druhé třídě základní školy.
Petra HADRAVOVÁ