Co opravdu (s)potřebujeme: výukový projekt v rámci integrovanej tematickej výuky – Bc. Adam Mokráň
Bc. Adam Mokráň
Master's thesis
Co opravdu (s)potřebujeme: výukový projekt v rámci integrovanej tematickej výuky
What Do We Really Need: A Teaching Project within the Framework of Integrated Thematic Teaching
Abstract:
This thesis tries to describe and analyse a specific educational project in the wider context of the integrated thematic instruction (ITI) model. It explores the available sources, while focusing on the connection of project teaching with ITI. When describing and reflecting on the project week, it is primarily based on participant observation and an unstructured in-depth interview with the teacher …moreAbstract:
Práca sa zaoberá popisom a analýzou konkrétneho výukového projektu v širšom kontexte modelu integrovanej tematickej výuky (ITV). Systematicky mapuje dostupnú odbornú literatúru, pričom sa zameriava na prepojenie projektovej výuky s ITV. Pri popise a reflexii projektového týždňa vychádza predovšetkým zo zúčastneného pozorovania a neštruktúrovaného hĺbkového rozhovoru s učiteľkou. V reflexívnej časti …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 12. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/mybom/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 1. 2024
- Supervisor: Mgr. Barbora Vacková, Ph.D.
- Reader: PhDr. Mgr. Radim Štěrba, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Lower Secondary School Teacher Training in Civics / Lower Secondary School Teacher Training in Civics
Theses on a related topic
-
Integrovaná tematická výuka Včel se nemusíme bát na 1. stupni základní školy
Nikola Staňková -
Integrovaná tematická výuka pro žáky 1. stupně ZŠ zaměřená na výživu dětí
Tereza Fialová -
Projektová a integrovaná tematická výuka na 1. stupni ZŠ: Putování po hradech a zámcích
Kristýna Cankovová -
Integrovaná tematická výuka v tématu Klimatických změn propojená příběhem na 1. stupni ZŠ
Michaela Šíblová -
Integrovaná tematická výuka a projektové vyučování - vhodné metody pro výuku přírodních věd na I. stupni ZŠ
Jana Jachymiáková -
Integrovaná tematická výuka - využití modelu v 1. ročníku základní školy
Nikol Říhová -
Kompost, "srdce" zahrady. Integrovaná tematická výuka v prostředí mateřské školy
Jitka Tihelková -
Integrovaná tematická výuka jako přístup k regionální výchově na 1. stupni ZŠ - Výukový program Cesta za poznáním rodného kraje
Michaela Dvořáková