Kristýna Adámková

Bachelor's thesis

Intervence PPC reklamy napříč generacemi X a Z

PPC advertising interventions across Generations X and Z
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je zkoumat povědomí o PPC (pay-per-click) reklamách napříč generacemi X a Z a následně zanalyzovat a porovnat jejich reakce a vnímání této formy placené reklamy. V teoretické části je představena internetová reklama a její růz-né druhy, včetně PPC reklamy. Dále je zde vysvětlen rozdíl mezi PPC reklamou a SEO (search-engine-optimalization). A v neposlední řadě je zde vysvětlena …more
Abstract:
The aim of this bachelor's thesis is to analyse the awareness of pay-per-click (PPC) advertising across Generations X and Z and then compare their reactions and perceptions of this form of paid advertising. The theoretical part introduces Internet advertising and its different types, including PPC advertising. It also explains the difference between PPC advertising and SEO (search-engine-optimisation …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 6. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 8. 2023
  • Supervisor: Jan Závodný Pospíšil
  • Reader: Daria Gunina

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/90853