Julia Elisabeth Maurer

Master's thesis

Development of a Social Network Monitoring Framework and Key Performance Indicators for a Professional Haircare Company

Návrh rámce pro monitoring sociálních médií a klíčových ukazatelů výkonnosti pro společnost působící na trhu vlasové kosmetiky
Abstract:
Tato práce přináší přehled současné literatury a aplikačních metod strategických modelů klíčových výkonnostních indikátorů (KPI), jejich definici a měření, nastavování cílů a benchmarking pro sociální sítě na základě žurnálů, knih, odborných článků a rozhovoru s agenturou pro sociální media. V druhém kroku je tato teorie aplikována na případovou studii o kadeřnickém salonu. Závěry této práce jsou postaveny …more
Abstract:
This work reviews the current literature and application methods of strategic KPI frameworks, KPI definition and measurement, target setting and benchmarking for social networks based on journals, books and whitepapers while including an interview with a social media agency. In a second step, the acquired knowledge is applied on a case study for a salon haircare company. The conclusions are based on …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 2. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 9. 2016
  • Supervisor: Petr Král
  • Reader: Katharina Roscher

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/52418