Anna Raková
Bachelor's thesis
Alenka v Matrixu:
Alice in the Matrix:
Abstract:
V této práci se podíváme na určité analogie mezi filmovým příběhem Matrix (Lana a Lilly Wachowski, 1999) a klasickým příběhem Lewise Carrolla Alenka v Říši divů (vycházíme z českého překladu z roku 2018). (Film Matrix, kterým se budeme zabývat, je první díl tetralogie z roku 1999, nezabýváme se filmy Matrix Reloaded, ani Matrix Revolutions. Záměr práce byl stanoven před uvedením filmu Matrix Resurrections …moreAbstract:
In this thesis we are going to look at certain analogies between the Wachowski siblings’ movie story Matrix (Lana and Lilly Wachowski, 1999) and the Lewis Carroll’s classic story Alice in Wonderland (we deal with the Czech translation from 2018). (The movie Matrix which we will be dealing with is the first part of the tetralogy from 1999. We don’t deal with Matrix Reloaded or Matrix Revolutions. The …moreKeywords
americká kinematografieKeywords
narace ve filmuKeywords
britská literaturaKeywords
archetypyKeywords
analýzy filmových dělKeywords
hrdinovéKeywords
hrdinkyKeywords
filmová dramaturgieKeywords
mýty
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 8. 2022
Identifier:
http://hdl.handle.net/10318/18053
Thesis defence
- Date of defence: 16. 9. 2022
- Supervisor: Jan HECHT
- Reader: Lucia KAJÁNKOVÁ
Full text of thesis
Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 16. 1. 2023 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBachelor programme / field:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Scenáristika a dramaturgie
Theses on a related topic
-
Za hranicemi chronológie: nekonvenční práce s časem v americké kinematografii
Dominika Hubková -
Funkce nespolehlivého vypravěče v americké kinematografii na přelomu tisíciletí (1999-2001)
Aneta Ratajová -
Dva způsoby zobrazení novinářského kodexu v americké kinematografii 21. století: Slídil a Spotlight
Tomáš POŠTULKA -
Stylizace obrazu amerických kameramanů v kinematografii 60tých a 70tých let 20. století
Jan Chajewski -
Prvky žánru road movie s využitím subjektu rodiny v současné kinematografii
Aneta Honzková -
Veřejná podpora kinematografie v ČR
Nikola Musilová -
Základy filmové řeči na pozadí raných filmových děl určené pro filmové tvoření dětí
Karolína Peroutková -
Možnosti využití filmových adaptací děl Smuteční slavnost, Farářův konec a Karlštejnské vigilie ve výuce české literatury
Kristýna Kucharčíková