Bc. Lenka HAVRLANTOVÁ

Bachelor's thesis

Sociální prostředí jako faktor ovlivňující proxemiku dětí školního věku.

Social environment as a factor having influence on proxemics of school-age children
Abstract:
Tato práce je zaměřena na proxemiku dětí školního věku a na sociální prostředí jako možný faktor, který ji ovlivňuje. V teoretické části je nejprve stručně načrtnuta problematika komunikace jako takové, pak se podrobněji zabývám neverbální komunikací, zvláště proxemikou. Dále charakterizuji dvě sociální prostředí a to rodinné a prostředí dětského domova. Praktická část je věnována výzkumu, zda existuje …more
Abstract:
This thesis is focused on proxemics of school-age children and social environment as a possible factor, which has an impact on it. In the theoretical part is a brief description of communication itself on the beginning, then I more concerned with non-verbal communication, especially proxemics. Then I describe two social environments and that id the family and children{\crq}s home. Practical part is …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 5. 2007
Identifier: 6809

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 6. 2007

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HAVRLANTOVÁ, Lenka. Sociální prostředí jako faktor ovlivňující proxemiku dětí školního věku.. Zlín, 2007. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 25. 05. 2007

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plný text práce je k dispozici v elektronické podobě.

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Bachelor programme / field:
Specialization in pedagogy / Social pedagogy