Bc. Lenka Studničková

Master's thesis

Sociální sítě: geneze, síla komunit a jejich využití v marketingové praxi

Social networks: genesis, the community power and usage of communities in the marketing practice
Abstract:
Diplomová práce se věnuje online marketingu a využití sociálních sítí v marketingové praxi. Využití internetu k propagaci firmy má svá specifika. Jedním z nejnovějších trendů 21. století je využití sociálních sítí. V první části je uveden teoretický základ k marketingu a marketingové komunikaci všeobecně. Postupně se přes vznik internetu a jeho začátky v České republice dostanu k nástrojům online marketingu …more
Abstract:
The diploma thesis deals about online marketing and usage of social networks in the marketing practice. The usage of internet for the company promotion is specific. The usage of social networks is one of trends the 21st century. In the first part is mentioned the theoretical basis to marketing and marketing communication generally. I went gradually through the genesis of the Internet and its beginnings …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 6. 2011
  • Supervisor: Mgr. Zdenka Chocholoušová
  • Reader: Mgr. Michal Tomčík, PhD.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní