Efektivita Montessori pedagogiky a význam používaných speciálních pomůcek u žáků se specifickými poruchami učení – Bc. Kateřina Juklová
Bc. Kateřina Juklová
Master's thesis
Efektivita Montessori pedagogiky a význam používaných speciálních pomůcek u žáků se specifickými poruchami učení
Efficiency of Montessori pedagogy and sense of special aids used for pupils with specific learning disabilities
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na téma efektivity Montessori pedagogiky a význam speciálních pomůcek užívaných u žáků se specifickými poruchami učení. Práce je členěna na tři teoretické kapitoly, z nichž každá obsahuje čtyři podkapitoly. První kapitola se zabývá vymezením pojmu specifických poruch učení, etiologií SPU, legislativním vymezením vzdělávání žáků se SPU a osobností žáka mladšího školního věku …moreAbstract:
The diploma thesis is focused on efficiency of Montessori pedagogy and sense of special aids for pupils with specific learning disabilities. The thesis is divided into three theoretical chapters, each of them includes four subheads. The first chapter deals with definition of specific learning disabilities, etiology of SLD, legislative framework of education and personality of young pupil. In the second …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/rjvky/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 5. 2016
- Supervisor: PhDr. Mgr. Alena Sedláčková, DiS.
- Reader: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
JUKLOVÁ, Kateřina. \textit{Efektivita Montessori pedagogiky a význam používaných speciálních pomůcek u žáků se specifickými poruchami učení}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2016. Available from: https://theses.cz/id/ugbxwk/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy
Theses on a related topic
-
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
Teaching English to Students with Specific Learning Needs
Michaela Kubešová -
Pupils with Specific Learning Difficulties in English lessons
Petra Mikulčíková -
Assessing learners with specific learning differences in English language lessons
Simona Jelínková -
Evaluation of English Language Learners with Specific Learning Disabilities in Inclusive School
Barbora Vodičková -
Evaluation of Pupils with Specific Learning Difficulties in English Langugage Teaching
Marie Vlková -
Teaching vocabulary to learners with specific learning difficulties
Kristýna Bromová -
Online Language Learning for Students with Specific Learning Difficulties
Alena Večeřová