Martin Jeřábek
Bakalářská práce
Destrukturace divákova hlediska
Destructuration of audience´s point of view
Anotace:
Bakalářská práce se zaměřuje na funkce ústředních postav ve filmech vycházejících z klasické narace. První část rozebírá různé teorie vyprávění a vymezuje základní pojmy a postupy, které jsou následně aplikovány při analýze dvou vybraných filmů Terrence Malicka, autorského režiséra známého nekonvenčním využitím voice-overu při vyprávění v první osobě, které má silný vliv na divákovo hledisko. V poslední …víceAbstract:
This bachelor's thesis focuses on the functions of central characters in films based on classical narration. The first part analyzes various theories of storytelling and defines the basic concepts and procedures that are subsequently applied in the analysis of two selected films by Terrence Malick, an auteur known for unconventional use of voice-over in first person narration, which has a strong influence …víceKlíčová slova
americká kinematografieKlíčová slova
narace ve filmuKlíčová slova
filmové postavyKlíčová slova
analýzy filmových dělKlíčová slova
filmoví režiséři
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 14. 8. 2021
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/14994
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 14. 9. 2021
- Vedoucí: Radim VALAK
- Oponent: Petr MAREK
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 7. 11. 2021 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Režie
Práce na příbuzné téma
-
Za hranicemi chronológie: nekonvenční práce s časem v americké kinematografii
Dominika Hubková -
Funkce nespolehlivého vypravěče v americké kinematografii na přelomu tisíciletí (1999-2001)
Aneta Ratajová -
Dva způsoby zobrazení novinářského kodexu v americké kinematografii 21. století: Slídil a Spotlight
Tomáš POŠTULKA -
Stylizace obrazu amerických kameramanů v kinematografii 60tých a 70tých let 20. století
Jan Chajewski -
Prvky žánru road movie s využitím subjektu rodiny v současné kinematografii
Aneta Honzková -
Veřejná podpora kinematografie v ČR
Nikola Musilová -
Základy filmové řeči na pozadí raných filmových děl určené pro filmové tvoření dětí
Karolína Peroutková -
Možnosti využití filmových adaptací děl Smuteční slavnost, Farářův konec a Karlštejnské vigilie ve výuce české literatury
Kristýna Kucharčíková