Bc. Zhanna Soboleva
Bachelor's thesis
Psychologické základy marketingu
Psychological foundations of the marketing
Abstract:
Daná bakalářská práce se zabývá psychologickými základy marketingu. V teoretické části práce se pojednává o marketingu, marketingovém mixu a reklamě. Dále v textu teoretické části jsou rozebírány cíle a funkce reklamy, nákupní chování spotřebitelů a emoce v marketingu. V praktické části dané bakalářské práce se klade důraz na kvantitativní a kvalitativní výzkum. V rámci kvantitativního výzkumu je provedeno …moreAbstract:
This thesis deals with the psychological principles of marketing. The theoretical part is focused on the marketing, advertising and marketing mix. It also deals with the objectives and functions of advertising, changes in consumer behavior and emotions in marketing. The practical part of the thesis focuses on quantitative and qualitative research. Within the framework of the quantitative research a …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 9. 2016
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/fqh31/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2018
- Supervisor: prof. PhDr. Jiří Straus, DrSc.
- Reader: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Psychologie reklamy a její využití pro podporu image podniku/Psychology Of Advertising And Its Use To Support The Image Of The Organization
Aneta Bencová -
The shift of customers buying behavior as a result of “corona crisis”
Usupbekova Usupbekova -
Consumer Behavior Analysis on the Cosmetic Salons Market
Kira Karataeva -
Uplatnění psychologie v marketingu
Nelia Šymon -
Psychologie komunikace z pohledu instore marketingu
Anna Toporkova -
Mobilní marketing. Využívání MMS služby mobilním operátorem Vodafone a.s.
Martina Hlaváčková -
Marketing a veřejný prostor
Jitka Peksová -
Psychologie reklamy a její využití pro podporu image organizace
Filip Rakovan