Narativní postupy v mind game filmu devadesátých a raných nultých let – Veronika Dvorská
Veronika Dvorská
Bachelor's thesis
Narativní postupy v mind game filmu devadesátých a raných nultých let
Narrative modes of the mind game film from 1990 to 2005
Anotácia:
Ve své práci se zabývám teoretickým vymezením a praktickou aplikací narativních postupů v mind game filmu. Primárním výchozím textem práce je The mind game film od Thomase Elsaessera. Ve své práci Elsaesserovu definici mind game filmu zasazuji do širšího kontextu změn diváckých očekávání, ke kterým na přelomu tisíciletí došlo. Dále se věnuji základním pojmům, které jsou pro mind game film klíčové …viacAbstract:
The thesis examines the context and practical applictations of the narrative modes of the mind game film.It introduces the reader to broad implications of the modern narration phenomena (where the narrative twists themself are an object of viewer's immersion and suspensions on par with audiovisual attractions).Later, it uses terms such as perspective, anagnorisis and various types of unreliable narration …viacKľúčové slová
americká kinematografieKľúčové slová
narace ve filmuKľúčové slová
filmová teorieKľúčové slová
vyprávěníKľúčové slová
práce scenáristyKľúčové slová
analýzy filmových dělKľúčové slová
scenáristika
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 8. 2017
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/10118
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 7. 9. 2017
- Vedúci: Lucia KAJÁNKOVÁ
- Oponent: Jaroslav POZZI
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 1. 6. 2018 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBachelor programme / odbor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Scenáristika a dramaturgie
Práce na příbuzné téma
-
Za hranicemi chronológie: nekonvenční práce s časem v americké kinematografii
Dominika Hubková -
Funkce nespolehlivého vypravěče v americké kinematografii na přelomu tisíciletí (1999-2001)
Aneta Ratajová -
Dva způsoby zobrazení novinářského kodexu v americké kinematografii 21. století: Slídil a Spotlight
Tomáš POŠTULKA -
Stylizace obrazu amerických kameramanů v kinematografii 60tých a 70tých let 20. století
Jan Chajewski -
Prvky žánru road movie s využitím subjektu rodiny v současné kinematografii
Aneta Honzková -
Veřejná podpora kinematografie v ČR
Nikola Musilová -
Možnosti využití filmových adaptací děl Smuteční slavnost, Farářův konec a Karlštejnské vigilie ve výuce české literatury
Kristýna Kucharčíková -
Základy filmové řeči na pozadí raných filmových děl určené pro filmové tvoření dětí
Karolína Peroutková