Teaching English pronunciation: The capacity for imitation in different age groups – Bc. Veronika Netolická
Bc. Veronika Netolická
Bakalářská práce
Teaching English pronunciation: The capacity for imitation in different age groups
Teaching English pronunciation: The capacity for imitation in different age groups
Anotace:
Téma bakalářské práce je Výuka anglické výslovnosti: Schopnost napodobování různými věkovými skupinami. Narozdíl od gramatiky a slovní zásoby čeští učitelé často výuku anglické výslovnosti opomíjejí, protože spoléhají na přirozenou schopnost studentů naučit se ji pomocí imitace. Případová studie zkoumá schopnost imitovat prostřednictvím analýz nahrávek dvou různorodých věkových skupin: dětí v předškolním …víceAbstract:
The title of the bachelor thesis is Teaching English Pronunciation: The Capacity for Imitation in Different Age Groups. Unlike teaching grammar and lexis, teaching English pronunciation is often neglected by Czech teachers as they rely on learners’ natural capacity to learn pronunciation by imitating. This case study surveys this capacity by means of recording analyses in two contrast age groups: pre …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 13. 4. 2012
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/e23h4/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 7. 6. 2012
- Vedoucí: Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Jaroslav Ondráček, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Specializace v pedagogice / Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk
Práce na příbuzné téma
-
Pronunciation of non-existent or different phonemes of Czech teachers teaching English at primary school and their influence on pupils pronunciation
Dominika Kopecká -
Methods of English Pronunciation Teaching at Lower Secondary Schools
Anežka Bindrová -
Czech teachers of English and the influence of systematic pronunciation teaching on their pupils
Nikola Zrzavá -
Pronunciation teaching at primary schools with a focus on segmental features and selected aspects of connected speech
Lucie Fuitová -
Teaching pronunciation
Diana Tomanová -
The Evaluation of Tools Used for Pronunciation Teaching in ELT Textbooks
Vítězslav Mareš