Aneta Krpalová

Bachelor's thesis

Vnímání influencer marketingu v oblasti fashion se zaměřením na sociální síť Instagram

Perception of influencer marketing in the area of fashion focusing on the social network site Instagram
Abstract:
Tato bakalářská práce zkoumá, jak influenceři v oblasti fashion působí na uživatele sociální sítě Instagram, a jak je influencer marketing vnímán cílovým publikem a influencery samotnými. Teoretická část práce je zaměřena na marketing obecně, dále na marketingovou komunikaci, sociální média a influencer marketing. Praktická část práce obsahuje kvalitativní výzkum formou hloubkových rozhovorů s vybranými …more
Abstract:
This bachelor thesis researches how fashion influencers can affect the users of the social network Instagram and how influencer marketing is perceived by the target group and the influencers themselves. The theoretical part of the thesis is focused on marketing in general point of view, marketing communication, social media and influencer marketing. The practical part contains qualitative research …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2021

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Denis Drexler, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta