Pavla VÁPENÍČKOVÁ

Master's thesis

Počátky českého Národního obrození

Origins of the Czech National Revival
Abstract:
V předložené diplomové práci se pojednává o problematice integrované výuky v souvislosti jejího využití při výuce tématu Národní obrození na prvním stupni základní školy. V teoretické části je rozebrán obsah pojmu integrované vyučování, je přiblížena vazba na Rámcový vzdělávací program, struktura vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět, a popsáno období Národního obrození. V experimentální části jsou …more
Abstract:
In the thesis there are the issues of integrated education dealt with in connection with its usage in education of the National renaissance topic on the first level of elementary school. In the theoretical part there is a content of the term integrated education explained, a link to the framing education program is described, then the structure of the educational topic the Human and its world, and …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 4. 2010
Accessible from:: 8. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 5. 2010
  • Supervisor: PaedDr. Helena Šimíčková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

VÁPENÍČKOVÁ, Pavla. Počátky českého Národního obrození. Ostrava, 2010. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 8.4.2010

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 8. 4. 2010 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakulta