Hniďáková Hniďáková

Bachelor's thesis

Využití zeleného marketingu v komunikační strategii vybraného podniku

Use of green marketing in the communication strategy of a selected company
Abstract:
Bakalářská práce analyzuje zelený marketing jako součást marketingové strategie společnosti dm. Cílem bylo zjistit, jaký vztah mají spotřebitelé k ekologii a do jaké míry jsou v této oblasti vzděláváni. Teoretická část obsahuje rešerši zdrojů, které souvisí s daným tématem, např. komunikační mix, zelená marketingová komunikace a greenwashing. V praktické části práce jsou interpretovány výsledky z dotazníkového …more
Abstract:
The bachelor thesis analyzes green marketing as a part of dm's marketing strategy. The aim was to find out how consumers relate to ecology and to what extent they are educated in this area. The theoretical part contains a search of resources related to the topic, such as communication mix, green marketing communication and greenwashing. The practical part of the work interprets the results of the questionnaire …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 31. 5. 2022
  • Supervisor: doc. JUDr. Ing. Jana Majerová, Ph.D.
  • Reader: Ing. Zdeněk Bednarčík, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AMBIS vysoká škola, a.s.