Profesní orientace žáků se specifickými poruchami učení – Bc. Kateřina Kubová
Bc. Kateřina Kubová
Master's thesis
Profesní orientace žáků se specifickými poruchami učení
Professional orientation of pupils with Specific learning disabilities
Abstract:
Diplomová práce „Profesní orientace žáků se specifickými poruchami učení“ se skládá ze dvou částí – teoretické a výzkumné. V teoretické části se zabývám definicemi a klasifikací specifických poruch učení, poradenskými službami a školními poradenskými zařízeními. Vymezuje systém vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení, charakterizuje osobnost a výchovné působení na žáka se specifickými poruchami …moreAbstract:
The master thesis " Professional Orientation of Pupils with Specific Learning Disabilities " is composed of two parts - theoretical and research. The theoretical part deals with the definition and classification of specific learning disabilities, counseling services and Education Counselling Centers. It defines a system of education for pupils with specific learning disabilities, characterized by personality …moreKeywords
Specifické poruchy učení reedukace specifických poruch učení edukační proces profesní orientace vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení výchovný poradce. Specific learning disabilities remedy of specific learning disabilities educational process professional orientation education of students with specific learning difficulties educational adviser.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/mlxke/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 5. 2014
- Supervisor: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education for Teachers
Theses on a related topic
-
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
Pupils with Specific Learning Difficulties in English lessons
Petra Mikulčíková -
Assessing learners with specific learning differences in English language lessons
Simona Jelínková -
Evaluation of English Language Learners with Specific Learning Disabilities in Inclusive School
Barbora Vodičková -
Evaluation of Pupils with Specific Learning Difficulties in English Langugage Teaching
Marie Vlková -
Teaching vocabulary to learners with specific learning difficulties
Kristýna Bromová -
Online Language Learning for Students with Specific Learning Difficulties
Alena Večeřová -
Evaluation of English Language Learners with Specific Learning Disabilities in Inclusive School
Barbora Vodičková