Profesní orientace žáků se specifickými poruchami učení – Bc. Kateřina Kubová
Bc. Kateřina Kubová
Diplomová práce
Profesní orientace žáků se specifickými poruchami učení
Professional orientation of pupils with Specific learning disabilities
Anotace:
Diplomová práce „Profesní orientace žáků se specifickými poruchami učení“ se skládá ze dvou částí – teoretické a výzkumné. V teoretické části se zabývám definicemi a klasifikací specifických poruch učení, poradenskými službami a školními poradenskými zařízeními. Vymezuje systém vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení, charakterizuje osobnost a výchovné působení na žáka se specifickými poruchami …víceAbstract:
The master thesis " Professional Orientation of Pupils with Specific Learning Disabilities " is composed of two parts - theoretical and research. The theoretical part deals with the definition and classification of specific learning disabilities, counseling services and Education Counselling Centers. It defines a system of education for pupils with specific learning disabilities, characterized by personality …víceKlíčová slova
Specifické poruchy učení reedukace specifických poruch učení edukační proces profesní orientace vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení výchovný poradce. Specific learning disabilities remedy of specific learning disabilities educational process professional orientation education of students with specific learning difficulties educational adviser.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 23. 4. 2014
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/mlxke/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 5. 5. 2014
- Vedoucí: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika pro učitele
Práce na příbuzné téma
-
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
Pupils with Specific Learning Difficulties in English lessons
Petra Mikulčíková -
Assessing learners with specific learning differences in English language lessons
Simona Jelínková -
Evaluation of English Language Learners with Specific Learning Disabilities in Inclusive School
Barbora Vodičková -
Evaluation of Pupils with Specific Learning Difficulties in English Langugage Teaching
Marie Vlková -
Teaching vocabulary to learners with specific learning difficulties
Kristýna Bromová -
Online Language Learning for Students with Specific Learning Difficulties
Alena Večeřová -
Evaluation of English Language Learners with Specific Learning Disabilities in Inclusive School
Barbora Vodičková