Michaela Wernerová

Master's thesis

Souvislost mezi mimořádným nadáním žáků a jejich styly učení v rámci učení se angličtině, jakožto cizímu jazyku

The connection between giftedness and learning styles in EFL learning
Abstract:
This diploma thesis deals with definitions of the terms giftedness and gifted learner, including the term gifted learner of English language. The thesis distinguishes various learning styles and in its' practical part, it examines the learning styles and strategies of four students - a gifted learner, a talented learner, an average learner and a twice-exceptional learner. This thesis also includes …more
Abstract:
Diplomová práce se zabývá definicí pojmů nadání, definicí nadaných žáků, včetně pojmu nadaný žák anglického jazyka. Práce kategorizuje jednotlivé učební styly a v případové studii analyzuje učební styly a strategie 4 vybraných žáků - žáka nadaného, žáka talentovaného, žáka průměrného a žáka s diagnostikovanou dvojí výjimečností. Práce obsahuje také zasazení nadaného žáka v české legislativě a současné …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 7. 2022

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Iva Koutská, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Wernerová, Michaela. Souvislost mezi mimořádným nadáním žáků a jejich styly učení v rámci učení se angličtině, jakožto cizímu jazyku. Liberec, 2022. diplomová práce (Mgr.). Technická univerzita v Liberci. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Technická univerzita v Liberci, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická