Filmové přízraky Paula Thomase Andersona – Tereza Nováková
Tereza Nováková
Diplomová práce
Filmové přízraky Paula Thomase Andersona
Paul Thomas Anderson
Anotace:
Paul Thomas Anderson (1970) je světově uznávaný filmový režisér a scenárista, řazen do mírně zavádějící kategorie současného amerického nezávislého filmu. Cílem této diplomové práce je představit jeho filmografii na základě výběru čtyř filmů, které se pokusím zanalyzovat, a najít skrze tyto analýzy společné vlastnosti všech jeho filmů, které v závěru práce předložím coby výsledek svého bádání.Abstract:
Paul Thomas Anderson (1970) is a world-renowned film director and screenwriter, classified into a slightly misleading category of contemporary American independent film. The aim of this diploma thesis is to present his filmography on the basis of a selection of four films that I will try to analyze and to find through these analyzes the common features of all his films, which at the end of the thesis …víceKlíčová slova
americká kinematografieKlíčová slova
filmoví režiséřiKlíčová slova
filmové postavyKlíčová slova
analýzy filmových dělKlíčová slova
nezávislý film
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 12. 9. 2019
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/13619
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 26. 9. 2019
- Vedoucí: Marie MRAVCOVÁ
- Oponent: Marek VAJCHR
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 25. 3. 2020 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaMagisterský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Scenáristika a dramaturgie
Práce na příbuzné téma
-
Za hranicemi chronológie: nekonvenční práce s časem v americké kinematografii
Dominika Hubková -
Funkce nespolehlivého vypravěče v americké kinematografii na přelomu tisíciletí (1999-2001)
Aneta Ratajová -
Dva způsoby zobrazení novinářského kodexu v americké kinematografii 21. století: Slídil a Spotlight
Tomáš POŠTULKA -
Stylizace obrazu amerických kameramanů v kinematografii 60tých a 70tých let 20. století
Jan Chajewski -
Prvky žánru road movie s využitím subjektu rodiny v současné kinematografii
Aneta Honzková -
Veřejná podpora kinematografie v ČR
Nikola Musilová -
Základy filmové řeči na pozadí raných filmových děl určené pro filmové tvoření dětí
Karolína Peroutková -
Možnosti využití filmových adaptací děl Smuteční slavnost, Farářův konec a Karlštejnské vigilie ve výuce české literatury
Kristýna Kucharčíková