Podpora školní adaptace dětí-cizinců v českém a norském prostředí – Mgr. Klára Záleská, Ph.D.
Mgr. Klára Záleská, Ph.D.
Disertační práce
Podpora školní adaptace dětí-cizinců v českém a norském prostředí
Immigrant children and support of their school adaptation in the Czech and Norwegian environment
Anotace:
Disertační práce si za hlavní cíl klade porovnat podporu školní adaptace dětí-cizinců v českém a norském prostředí za účelem porozumění procesu v obou zemích a odhalit oblasti, které aktéři považují za klíčové pro úspěšnost tohoto procesu. Ambicí projektu je použít výsledky jako inspiraci či zpětnou vazbu politikům, učitelům a akademikům a poodhalit detailněji praxi jednoho zkušenějšího státu v podpoře …víceAnotace:
ýznamu tzv. symbolické politiky (Boussaguet, 2016; Elias, 1983; Sears, Lau, Tyler, & Allen, 1980; Hy, 1978) a politiky s reálným účinkem (Smitty, 2018; Dmick & Murray, 2017; Krause, 2011) v oblasti podpory školní adaptace dětí-cizinců a o jejich podobách v českém a norském prostředí. Stejně tak výsledky ústí v diskusi o současné podobě asimilačních a multikulturních tendencí v českém a norském …víceAbstract:
The main aim of the dissertation thesis is to compare the immigrant children school-adaptation support in the Czech and Norwegian environment in order to understand the process in both countries and to discover the areas that the main actors consider crucial for the success of the whole process. The ambition of the project is to use results as inspiration or feedback to politicians, teachers and academics …víceAbstract:
s, Lau, Tyler, & Allen, 1980; Hy, 1978) and substantive policy (Smitty, 2018; Krause, 2011) in the field of immigrant children school-adaptation support and to reflections on their forms in the Czech and Norwegian environment. In the same way, the results lead to a discussion on the current form of assimilation and multicultural tendencies in the Czech and Norwegian contexts with regard to the …víceKlíčová slova
školní adaptace dítě-cizinec vzdělávací politika srovnávací pedagogika čtyř kroková metoda komparace případová studie kvalitativní obsahová analýza podpůrná opatření symbolická politika politika s reálným účinkem multikulturalismus asimilace vzdělávání dětí-cizinců school adaptation immigrant child education policy comparative pedagogy four step comparative method case study qualitative content analysis supportive measures symbolic policy substantive policy multiculturalism assimilation immigrant children education
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 1. 2019
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/r6z5b/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 5. 2019
- Vedoucí: prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr.
- Oponent: doc. PhDr. Dana Knotová, Ph.D., prof. PhDr. Eliška Walterová, CSc.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaDoktorský studijní program / obor:
Pedagogika (čtyřleté) / Pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Kvalitativní obsahová analýza veřejné diskuze o neutrálních jménech u transgender lidí
Lucie Černohorská -
Obsahová analýza tiskových zpráv Městské policie Brno
Simona Hortová -
Analýza procesu snahy o zapsání třeboňské rybniční soustavy do seznamu světového kulturního dědictví UNESCO - analýza neúspěchu
Stanislav Krejčí -
Obsahová analýza textů nejposlouchanějších československých rapových skladeb za rok 2020
Hana KOVAŘÍKOVÁ -
Mediální pokrytí teroristických útoků v Paříži dne 13. 11. 2015 ve zpravodajském pořadu Události. Obsahová analýza
Jan Zatloukal -
Proměny v mediálním obrazu Ruska: obsahová analýza článků MF Dnes z let 2001, 2006 a 2011
Veronika Tomanová -
Obsahová analýza reklamních sdělení výrobců automobilů
Šárka DVOŘÁKOVÁ -
Reprezentace životního stylu skrze recepty v časopise Pošli recept: obsahová analýza
Zdeňka Prokopová