Motive zum Lernstrategieneinsatz beim Fremdsprachenlernen – Mgr. Pavlína Nováková
Mgr. Pavlína Nováková
Bachelor's thesis
Motive zum Lernstrategieneinsatz beim Fremdsprachenlernen
The motives for using of learning strategies in foreign languages learning
Abstract:
Diploma thesis "Motives for using of learning strategies in foreign languages learning " deals with motives, which lead pupils or students to use learning strategies in foreign languages learning. The theoretical part includes definitions of basic notions and own summary of strategies in relation to learning purposes. The practical part describes the motives for using chosen strategies, as well as …moreAbstract:
Diplomová práce „Motive zum Lernstrategieneinsatz beim Fremdsprachenlernen“ pojednává o motivech, které vedou žáky či studenty k využití učebních strategií při učení se cizím jazykům. Teoretická část definuje základní pojmy a obsahuje také vlastní přehled strategií ve vztahu k učebním cílům. V praktické části jsou mimo jiné popsány motivy k použití vybraných strategií. Práce byla doplněna i o praktická …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/e5cg9/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 6. 2009
- Supervisor: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - German Language
Theses on a related topic
-
The development of a Romani pupil's English learning strategies after six months of tutoring
Hana Bartlová -
Learning Strategies of a Student with ADHD in One-to-One English Classes
Kristýna Šulová -
Language Learning Strategies in Learning English as a Foreign Language
Miroslava Blažková -
Autoregulace učení a strategie učení cizím jazykům v kontextu jazykového vzdělávání českých vojenských profesionálů
Jana Rozsypálková -
Strategie učení se cizímu jazyku u nevidomých studentů anglického jazyka jako cizího jazyka
Ivana Hovořáková -
Žákovské strategie k učení se ruskému jazyku
Apolena Procházková -
Strategie učení se anglickému jazyku u žáků se specifickými poruchami učení na 2. stupni ZŠ
Ivana BORZYKOVÁ -
Strategie učení se cizímu jazyku u řečové dovednosti mluvení u nadaných žáků gymnázia
Kateřina Kašpárková