Bc. Jan Valuch

Master's thesis

Emoční apely a jejich využití v reklamě

Emotional Appeals and Its Usage in Advertising
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na v současné době široce diskutované oblasti využití emocí v reklamě. Autor se konkrétně zaměřuje na možnosti aplikace humoru v reklamě. Teoretická část práce zahrnuje rozbor problematiky využití emocí v reklamě. Jsou zde vysvětleny hlavní aspekty reklamy a komunikačního mixu. V detailu charakterizovány emoční apely a zdůrazněny možnosti využití prvků humoru. V praktické …more
Abstract:
The diploma thesis focuses on currently widely discussed areas of the emotional usage in advertising. The author focuses specifically on the possibilities of applying the humor in advertising. The theoretical part of the thesis includes analysis of the use of emotions in advertising. There are shown the main aspects of advertising and communication mix. The emotional apealls are characterized in detail …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 6. 2018
  • Supervisor: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
  • Reader: Ing. Juraj Eisel, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní